Allmänna villkor

Hos oss handlar du alltid tryggt & säkert! Genom att vara medveten om våra allmänna villkor innan du genomför ditt köp kan du känna dig trygg och säker när du handlar hos oss. Vi finns alltid tillgängliga för att svara på eventuella frågor eller funderingar du kan ha kring våra villkor eller produkter.

BETALNING

Alla belopp är i SEK inkl. moms.

Vi tar emot säkra betalningar med Swish, VISA & Mastercard. För att slutföra ditt köp behöver du bekräfta din betalning via Bank-ID. 

LEVERANS OCH LEVERANSTIDER

Vi på DR. Herbals strävar efter att behandla alla beställningar så snabbt som möjligt och levererar paket under alla vardagar. Vi erbjuder spårbar leverans direkt till din brevlåda eller till ditt närmsta ombud, beroende på ditt val i kassan. 

När dina varor lämnar vårt lager skickar vi en avisering via e-post med ett spårningsnummer som gör det enkelt för dig att följa din försändelse hela vägen till slutdestinationen. På så sätt kan du ha full koll på när ditt paket kommer att levereras.

Så här fungerar vår leveranstid: Beställningar som görs för leverans till närmaste ombud eller brevlåda från måndag till torsdag före klockan 12:00, med undantag för röda dagar, levereras normalt nästa dag. Om du lägger din beställning på en fredag före klockan 12:00 kommer den att levereras på måndagen. Beställningar som görs efter klockan 12:00 på en fredag, lördag eller söndag kommer att skickas från vårt lager på följande måndag.

Vänligen notera att leveranstiden kan variera beroende på faktorer som den totala mängden beställningar att behandla och eventuella omständigheter utanför vår kontroll, såsom eventuella förseningar från våra leverantörer.

FRAKTKOSTNAD

Hemleverans – 65 kr (1-3 vardagar).

Ombud – 85 kr (1-2 vardagar).

Fri frakt över 600 kr.

ÅLDERSGRÄNS

För att säkerställa en ansvarsfull hantering av våra produkter har vi infört en åldersgräns på 18 år. Denna åldersgräns är viktig för att garantera att våra produkter används på ett ansvarsfullt sätt och av personer som respekterar deras natur.

ÄNDRING ELLER AVBESTÄLLNING AV ORDER

När du lägger en beställning hos oss börjar vi omedelbart att bearbeta din order för att säkerställa att du får dina varor så snabbt som möjligt. Det innebär att när en order har påbörjats, går den inte längre att ändra eller återkalla.

Därför uppmanar vi att noggrant dubbelkolla din beställning innan du slutför ditt köp. Om du behöver göra några ändringar, se till att göra detta innan du slutför din beställning. På så sätt kan vi säkerställa att du får den bästa möjliga service och att din beställning hanteras så snabbt och smidigt som möjligt.

Om du har frågor eller funderingar kring din beställning, är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst. Vi finns alltid tillgängliga för att hjälpa dig.

RETUR

Du som konsument har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar enligt distansavtalslagen (2005:59).
Returrätt gäller 14 dagar från att du mottagit ditt paket. Detta innebär att du inom 14 dagar från det att du tagit emot varan måste meddela DR. Herbals att du utnyttjat din ångerrätt, och att du utan dröjsmål och senast 14 dagar därefter har skickat varan i retur. Ej uthämtade paket betraktas normalt inte som ett utnyttjande av ångerrätten.

Ångerrätten löper från den dag du tagit emot varan och gäller under förutsättning att varan returneras till DR. Herbals i väsentligen oförändrat skick. Det innebär att du inte får använda varan, ta bort etiketter eller bryta eventuella förseglingar annat än vad som är nödvändigt för att undersöka varan (fastställa varans art, egenskaper eller funktion). För att kunna utnyttja ångerrätten bör varan skickas tillbaka till DR. Herbals i sin originalförpackning.

Det är viktigt att du kontaktar oss inom denna tidsram via [email protected].

Vid ånger och retur är du ansvarig för returkostnad om produkten inte har ursprungliga fel. Vi föreslår alltid att du packar din retur väl och använder spårbar leverans. Vi rekommenderar detta fraktalternativ som går snabbt och smidigt Postnord (spårbar).

För att utfärda en ånger omber vi dig även att använda Konsumentverkets ångerblankett som du fyller i och postar till oss i paketet tillsammans med produkterna. Vi är måna om att du som kund alltid ska vara nöjd med ditt köp hos oss. Vi vore därför även tacksamma om du tog dig tiden att lägga med en lapp i paketet med information om varför du returnerar/reklamerar dina produkter.

Vid uteblivna leveranser tillämpar vi en administrativ avgift på 200 kr, oavsett ordervärde. Detta gäller specifikt försändelser som skickats till kunden men inte har hämtats ut. Observera att vi inte kan skicka om försändelser som returnerats av speditören.

Det åligger kunden att tillhandahålla korrekt information vid beställning för att möjliggöra för speditören att meddela mottagaren och leverera försändelsen.

Vid återinförandet av varor i lagret genomförs en återbetalning med en deduktion som motsvarar den nämnda avgiften. Om ordervärdet understiger 200 kr behåller vi hela den inbetalda summan. Observera att eventuell fraktkostnad som har betalats i samband med köpet inte ingår i ordervärdet och återbetalas inte.

Den tillämpade avgiften grundar sig på våra faktiska kostnader när en kund inte hämtar ut sitt paket. Dessa inkluderar kostnader för tur- och returfrakt, speditörens avgifter för ändrad hantering, samt transaktionsavgifter från vår betalningsleverantör i samband med köp och återbetalning.

KONTAKT

Med ett dedikerat kundserviceteam är vi engagerade i att upprätthålla starka relationer med våra kunder. Om du har frågor eller funderingar kan du alltid kontakta oss

[email protected]